Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace pro generování školních rozvrhů
Fiala, Jan ; Horáček, Jan (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problémem generování školních rozvrhů. Řešení je založené na třech různých heuristických algoritmech (horolezecký algoritmus, simulované žíhání, genetický algoritmus) a je celé implementováno v jazyce Java. Přináší srovnání implementovaných heuristických algoritmů včetně popisu jejich výhod a nevýhod.
Genetické algoritmy a rozvrhování
Škrabal, Ondřej ; Popela, Pavel (oponent) ; Roupec, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá problémem rozvrhování výroby pro vstřikolisovnu plastových výrobků v konkrétním provozu. Řešení je založené na heuristických algoritmech, programovacích jazycích C+ + a C#, je postaveno na platformě .NET a LINQ do XML. Přináší srovnání základních heuristických metod s Genetickými algoritmy aplikovaných na problém v dané výrobě. Všechny metody a jejich výsledky jsou porovnány vzhledem k ručně sestaveným plánům.
Optimalizace logistického toku v podniku
Dvořáček, Radim ; Linda, Bohdan (vedoucí práce)
Tato disertační práce se týká, dle názoru autora stále aktuálního, tématu optimalizace v logistickém systému, se zaměřením na podnikovou sféru. Jejím cílem je nalezení vhodné metodiky na definovaný problém a její následná aplikace na konkrétní případovou studii. Teoretická část práce začíná popisem a analýzou současného stavu problematiky optimalizace logistického toku a uvedením metod, které lze na logistické problémy aplikovat. Uvedeny jsou všechny tři skupiny metod, a to metody exaktní, metody heuristické a metody kombinované. Analýza metod dále pokračuje hledáním metody, vhodné pro aplikaci na oblast podnikové sféry, konkrétně pro použití ve výrobním podniku. Zde je prostor věnován zejména problematice návrhu layoutu, protože úloha návrhu vhodného layout je jednou z fundamentálních úloh každého podniku. Zatímco plánování výroby a obnova výrobních zařízení je záležitostí do jisté míry operativní a v čase proměnnou, v případě layoutu -pomineme-li uvedené výměny zařízení (staré za nové), nebo drobné prostorové úpravy v rámci oddělení, layout zůstává v zásadě obvykle několik let neměnný. Z uvedených důvodů je tedy těžiště práce zaměřeno na navržení vhodné metodiky pro uspořádání layoutu. Vlastní vědecký přínos je uveden na konci teoretické části, kterým je nově upravená metodika tak, aby lépe vyhovovala praktickému použití. Praktická část začíná popisem konkrétní případové studie, tj. současného stavu logistického systému podniku. Popis zahrnuje procesy řízení nákupu, výroby, prostorové uspořádání procesů a také problémy, které ze současného uspořádání vyplývají. Aplikace vhodných metod sestává z aplikace metody skupinové technologie – metody původní, metody nové a jejich vzájemného porovnání a dále aplikací doplňující, známé metody (metoda mapování hodnotového toku) na konkrétní problém popsaného podniku. Výsledkem je doporučení pro změny konkrétního uspořádání materiálového toku, vzniklé kompromisním řešením po sloučení výsledků metod skupinové technologie a metody mapování hodnotového toku.
Softwarová podpora tvorby rozvrhů
Macků, Veronika ; Šeda, Miloš (oponent) ; Roupec, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je analyzovat současné přístupy vytváření rozvrhů na VUT a jiných vysokých školách a následně vytvořit software pro poloautomatickou tvorbu rozvrhů. První část představuje úvod do problému rozvrhování na univerzitě, analýzu specifikovaného problému a přehled možných metod řešení. Druhé část se zabývá tvorbou samotného softwaru a implementací vybrané heuristické metody.
Plánování výroby pro 3D tiskárny
Lenhart, Vojtěch ; Dosoudilová, Monika (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problém plánování výroby v kontextu 3D tisku. Analyzuje současné možnosti softwaru pro plánování výroby na 3D tiskárnách a soustředí se na další omezující podmínky výroby jako jsou zadávání výroby na tiskárně, doplňování materiálu nebo čas na sejmutí dokončeného výrobku z tiskové plochy. Další část práce se zabývá vývojem konzolové aplikace v jazyce C# pro plánování výroby na 3D tiskárnách. Popisuje metody, které byly využity pro návrh softwaru, a jejich problémy ohledně časové a výpočetní náročnosti. Výsledky všech metod jsou náležitě srovnány a zhodnoceny.
Evoluční algoritmy pro řešení globálních optimalizačních problémů
Dragon, Ondřej ; Kozumplík, Jiří (oponent) ; Mézl, Martin (vedoucí práce)
Tato práce je věnována evolučním algoritmům a řešením globálních optimalizačních problémů, a to hlavně problému obchodního cestujícího. Problém obchodního cestujícího je podrobně rozebrán stejně jako metody jeho řešení, kterými jsou: teorie grafů, heuristické metody a evoluční algoritmy. Hlavní optimalizační metodou této práce, je Inver - over operátor. V závěru jsou implementovány vybrané metody a je provedeno jejich testování a vyhodnocení na jednotlivých datových souborech.
Barvení grafu, klika v grafu, algoritmy a aplikace
Valachová, Alžbeta ; Dvořák, Jiří (oponent) ; Šeda, Miloš (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou farbenia grafu a hľadaním kliky v grafe, s dôrazom na popis algoritmov a ich aplikácie. Farbenie grafu je proces priraďovania farieb jednotlivým vrcholom grafu tak, aby susedné vrcholy mali odlišné farby. Táto problematika je dôležitá pre riešenie rôznych optimalizačných úloh. Práca sa zameriava aj na hľadanie kliky v grafe, čo je dôležitý problém v analýze sociálnych sietí alebo rozpoznávaní obrazov. Cieľom práce je poskytnúť komplexný prehľad o~farbení grafu, hľadaní kliky v grafe, predstaviť a analyzovať existujúce algoritmy a ukázať ich aplikácie v praxi.
Plánování výroby pro 3D tiskárny
Lenhart, Vojtěch ; Dosoudilová, Monika (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problém plánování výroby v kontextu 3D tisku. Analyzuje současné možnosti softwaru pro plánování výroby na 3D tiskárnách a soustředí se na další omezující podmínky výroby jako jsou zadávání výroby na tiskárně, doplňování materiálu nebo čas na sejmutí dokončeného výrobku z tiskové plochy. Další část práce se zabývá vývojem konzolové aplikace v jazyce C# pro plánování výroby na 3D tiskárnách. Popisuje metody, které byly využity pro návrh softwaru, a jejich problémy ohledně časové a výpočetní náročnosti. Výsledky všech metod jsou náležitě srovnány a zhodnoceny.
Softwarová podpora tvorby rozvrhů
Macků, Veronika ; Šeda, Miloš (oponent) ; Roupec, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je analyzovat současné přístupy vytváření rozvrhů na VUT a jiných vysokých školách a následně vytvořit software pro poloautomatickou tvorbu rozvrhů. První část představuje úvod do problému rozvrhování na univerzitě, analýzu specifikovaného problému a přehled možných metod řešení. Druhé část se zabývá tvorbou samotného softwaru a implementací vybrané heuristické metody.
Aktivizační metody při e-Learningu češtiny na SŠ během povinné distanční výuky
Setničková, Lucie ; Martinovská, Klára (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na aktivizující metody v on-line výuce českého jazyka a literatury. Teoretická část zahrnuje vysvětlení pojmu e-learning a objasňuje kontext zavádění povinného distančního vzdělávání v České republice. Dále se práce věnuje aktivizujícím metodám a jejich dělení. Rozděluje aktivizující metody na diskusní, situační, inscenační, didaktické hry a metody heuristické. Praktická část je zaměřena na akční výzkum. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem je možné převést aktivizující metody do e-learningu českého jazyka a literatury. Součástí výzkumu bylo vyhledání prostředků, které je možné využít k naplnění jednotlivých aktivizujících metod v e-learningu a prozkoumat míru jejich efektivity při výuce. Výzkum byl prováděn za pomoci aktivního pozorování a zápisu do pedagogického deníku. Práce ukazuje konkrétní výukové metody a hodnotí jejich efektivitu využití v on-line prostředí na střední škole ArtEcon Praha. Tyto metody byly praktikované během školního roku 2020/2021. Bylo zjištěno, že všechny aktivizující metody je možné převést do on-line prostředí, avšak míra jejich efektivity se liší. Za nejméně efektivní, a nejobtížněji realizovatelné, byly vybrány metody inscenační. Naopak snadno využitelným aktivizujícím postupem vhodným do on-line prostředí, jsou didaktické hry. Nabízené...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.